Știm cât de frustrant poate fi să te confrunți cu clienți care îți plătesc cu întârziere sau deloc. Cash-flow-ul îți este afectat și irosești timp în încercările repetate de a-ți primi banii la timp.
Iată câteva strategii simple și eficiente pentru a gestiona aceste situații:
Contract bine pus la punct
Inserează în contract o clauză pentru cazurile de întârziere sau neplată. Dacă este cazul, poți trece și penalități. O astfel de clauză o fac pe cealaltă persoană să se gândească de 2 ori înainte de a face un anumit lucru.
Fii proactiv
Trimite un reminder cu câteva zile înainte de termenul de plată prin care să reamintești de scadența facturii.
Comunică cu înțelegere
Dacă termenul de plată a fost depășit, contactează clientul pentru a afla dacă există probleme. Arată empatie, dar menține un ton ferm și profesional. Dacă este cazul, puteți semna un act adițional pentru reeșalonarea plăților restante.
Încheie colaborarea
Dacă întârzierile devin recurente sau clientul nu mai plătește deloc, poți lua în considerare încheierea parteneriatului. În acest caz, poți apela la un avocat care să te ajute cu recuperarea sumelor restante. Însă, păstrează această soluție ca ultimă instanță.
Întârzierile de plată pot fi o provocare, dar cu strategia potrivită, poți trece peste ele și să te ocupi în continuare de dezvoltarea afacerii tale.
De clauzele din contracte are grijă LegalZen 🙂
Te poți convinge singur aruncând o privire peste contractul nostru demo.
Dacă ai întrebări sau sugestii, scrie-ne cu încredere.
Cu drag,
Adina și echipa LegalZen