TERMENI ȘI CONDIȚII
Legalzen.ro – platformă de modele contracte
Ultima actualizare: 24 septembrie 2025
Data intrării în vigoare: 24 septembrie 2025
Versiunea: 3.0
Vă mulțumim pentru interesul acordat site-ului, platformei și serviciilor noastre.
Vă rugăm să citiți cu atenție acest document, denumit în continuare „Termenele și Condițiile”, împreună cu documentele menționate în cuprinsul acestuia.
Prin continuarea utilizării site-ului nostru, sunteți de acord cu prezentele Termene și Condiții și cu încheierea unui contract între dumneavoastră și compania noastră, în condițiile de mai jos. În situația în care nu doriți încheierea contractului și nu sunteți de acord cu aceste Termene și Condiții, vă rugăm să încetați utilizarea site-ului nostru și să ne contactați ulterior, pentru a discuta despre motivele și dorințele dumneavoastră referitoare la condiții și termeni de utilizare.
Prezentele Termene și condiții au fost realizate în baza unei interpretări rezonabile a dispozițiilor legale aplicabile. Cu toate acestea, riscul unei interpretări contrare din partea autorităților competente și/sau a instanțelor de judecată nu poate fi exclus.
- Definiții
În contextul prezentelor Termene și Condiții, termenii de mai jos au următoarele înțelesuri:
- Site-ul reprezintă aplicația web prin care Societatea prestează Serviciile sau vinde Produsele digitale.
- Client înseamnă orice persoană care are vârsta de peste 18 ani și cu capacitate deplină de exercițiu și își creează un cont de client pe Site sau care plasează o Comandă sau orice persoană juridică care își creează un cont de client pe Site sau care plasează o Comandă. Persoanele majore care autorizează minori să folosească Site-ul sunt responsabile de întregul comportament al acestora pe Site și pentru toate acțiunile pe care minorii le pot întreprinde, fiind obligate să supravegheze minorii în permanență.
- Utilizator înseamnă orice persoană care are vârsta de peste 18 ani și cu capacitate deplină de exercițiu și accesează sau utilizează în orice mod Site-ul.
- Comandă înseamnă o solicitare fermă de furnizare de Servicii sau Produse Digitale de către Societate, solicitare ce este asumată și transmisă de către Client sau Utilizator.
- Servicii înseamnă serviciile digitale care constau în activitățile pe care Societatea le prestează și care sunt prezentate pe Site, precum și celelalte tipuri de servicii incluse pe site.
- Produse digitale înseamnă bunurile intangibile în format electronic pe care Societatea le comercializează prin intermediul Site-ului, inclusiv dar fără a se limita la: template-uri și șabloane de documente juridice (Termeni și Condiții, Politici de Confidențialitate, Politici de Cookies, contracte comerciale, etc.), ghiduri digitale juridice, conținut educațional juridic, precum și orice alt tip de produs livrat exclusiv în format electronic și care nu necesită transport fizic.
- Contract la Distanță înseamnă contractul încheiat între Societate și Client sau Utilizator, fără prezența fizică simultană a părților, ce este compus din Comandă, confirmarea Comenzii și prezentele Termene și Condiții.
- Prevederi introductive
Deținătoarea drepturilor asupra site-ului LegalZen.ro („Site-ul”) este societatea LEGAL ZEN S.R.L. („Societatea” sau „Vânzătorul”).
Serviciile disponibile pe Site sunt prestate de Societatea noastră.
Datele de identificare și de contact ale Societății noastre sunt următoarele:
Date de Contact | Informații |
---|---|
Denumirea societății | LEGAL ZEN S.R.L. |
Forma juridică | S.R.L. |
Sediul social | Str. Soldat Gh. Pripu, nr 16, Sector 1, București |
Nr. Reg. Com. | J40/9197/2022 |
Cod fiscal (CUI) | 46133420 |
Email pentru GDPR | be@legalzen.ro |
Telefon | +40 757 118 877 |
Website | legalzen.ro |
Societatea prestează, prin intermediul Site-ului, servicii digitale și comercializează produse digitale specializate în domeniul juridic (modele de contracte scrise de avocați), conform descrierilor prezentate pe Site. Societatea poate furniza, de asemenea, și alte tipuri de servicii conexe sau complementare activității sale principale.
DECLARAȚIE DE RESPONSABILITATE LEGALĂ
LegalZen.ro este o platformă digitală specializată în furnizarea de modele de documente juridice. Oferim informații generale despre legislație prin intermediul modelelor de documente juridice, articolelor de blog și conținutului informativ din paginile de produs/contracte care vă pot ajuta să semnați contracte și documente mai clare, pe care să le înțelegeți, și să navigați prin schimbările din viața de zi cu zi și din mediul de afaceri.
Toate informațiile juridice prezentate pe acest site, inclusiv articolele de blog și descrierile din paginile de produs/contracte, sunt doar informative și nu sunt destinate să servească drept consultanță juridică și nu ar trebui utilizate ca atare.
Toate materialele disponibile pe LegalZen.ro, inclusiv dar fără a se limita la articolele și postările de blog, descrierile și explicațiile din paginile de produs, informațiile detaliate din paginile contractelor și documentelor juridice, ghidurile și tutorialele sunt furnizate exclusiv în scop informativ și educațional. Aceste materiale nu constituie consultanță juridică personalizată și nu ar trebui interpretate sau utilizate ca înlocuitor pentru sfatul profesionist al unui avocat.
Utilizarea LegalZen.ro nu creează și nu constituie, în nicio circumstanță, o relație avocat-client între dumneavoastră și orice persoană asociată cu LegalZen.ro. Dacă alegeți să utilizați aceste documente în orice context juridic, vă reprezentați pe dumneavoastră înșivă.
Prezentele Termene și Condiții se adresează Utilizatorilor și Clienților Societății.
Prin utilizarea Site-ului, inclusiv prin navigarea acesteia sau prin crearea unui cont pe Site, Clienții și Utilizatorii declară că au citit, au înțeles și sunt de acord cu prezentele Termene și Condiții și cu modalitatea exclusiv online (prin utilizarea Site-ului, a e-mailului, a mesageriei și/sau a telefonului) prin care Societatea își desfășoară activitățile de furnizare de Servicii și vânzare de produse digitale.
Prin utilizarea Site-ului, inclusiv prin navigarea acesteia sau prin crearea unui cont pe Site, între Societate și Clienți sau Utilizatori se încheie un contract, reprezentat de prezentele Termene și Condiții, prin care sunt reglementate drepturile și obligațiile privind utilizarea Site-ului și a Serviciilor aferente.
Dacă Utilizatorii și Clienții nu sunt de acord cu prezentele Termene și Condiții, aceștia trebuie să înceteze de îndată utilizarea Site-ului. Ulterior, aceștia au posibilitatea de a contacta Societatea, în vederea negocierii unor condiții diferite, dorite de Utilizator sau de Client, de prestare a Serviciilor.
De asemenea, prin crearea unui cont sau prin plasarea unei Comenzi pe Site, Clienții și Utilizatorii își exprimă acordul expres privind comunicarea cu Societatea prin utilizarea mesageriei Site-ului, a e-mailului și/sau a telefonului pentru derularea raporturilor contractuale dintre acestea. Acest acord nu implică transmiterea de comunicări de marketing. Transmiterea comunicărilor de marketing va fi realizată doar în urma obținerii unui consimțământ distinct al Utilizatorilor și Clienților, în acest sens.
Societatea are dreptul de a modifica prezentele Termene și Condiții, inclusiv cu scopul de a reflecta modificări referitoare la Servicii sau Produsele digitale sau de a adresa elemente legale sau de securitate. Modificarea prezentelor Termene și Condiții va putea fi realizată în orice moment, modificările producând efecte fără a fi necesară notificarea Clienților sau a Utilizatorilor. În situația unor dispute, se vor aplica Termenele şi Condițiile în vigoare la data plasării Comenzii, în cazul Clienților sau de la data ultimei accesări a Site-ului, în cazul Utilizatorilor.
- Obiectul
Prezentele Termene și Condiții reglementează modul de utilizare al Site-ului, Serviciile prestate și Produsele digitale comercializate de Societate prin intermediul Site-ului, limitările și riscurile Serviciilor și Produselor digitale, crearea contului de utilizator, modalitatea de plasare a unei Comenzi, încheierea Contractului la Distanță dintre Societate și Clienți, drepturile și obligațiile Societății, Clienților și Utilizatorilor, modalitatea de plată a Serviciilor și Produselor digitale, modalitatea de livrare a Serviciilor și Produselor digitale, garanțiile oferite de Societate, politica de retur și răspunderea Societății, a Clienților și a Utilizatorilor.
- Condițiile de utilizare a Site-ului
Accesarea și utilizarea Site-ului se realizează de Clienți și Utilizatori ca atare, astfel cum aceasta se prezintă la momentul accesării, având limitările și riscurile de utilizare descrise în prezentele Termene și Condiții. Clienții și Utilizatorii sunt singurii responsabili de toate consecințele care pot decurge din utilizarea Site-ului cu încălcarea sau fără luarea în considerare de către aceștia a limitărilor, riscurilor și a cerințelor prezentate în aceste Termene și Condiții.
Pentru accesarea și utilizarea Site-ului, a Serviciilor și Produselor aferente, Utilizatorii și Clienții trebuie să îndeplinească cerințele tehnice minime descrise în continuare:
- accesul Site-ului necesită un dispozitiv cu capacitate de conectare la internet, cum ar fi un computer, laptop, tabletă sau smartphone, care să suporte un browser web actual și sisteme de operare uzuale, actualizate (de exemplu, Windows 11 sau ulterior, macOS 15 sau ulterior, Android 15 sau ulterior, iOS 18 sau ulterior);
- este necesară o conexiune stabilă, funcțională și securizată la internet, cu o viteză minimă recomandată de 10Mbps;
- Site-ul este accesibil prin browsere web actualizate, cum ar fi Google Chrome (versiunea lansată în februarie 2025 sau ulterioară), Microsoft Edge (versiunea lansată în februarie 2025 sau ulterioară) sau Safari (versiunea lansată în februarie 2025 sau ulterioară);
- Site-ul poate fi îmbunătățit sau actualizat de noi sau partenerii noștri, inclusiv din perspectiva securității Site-ului, motiv pentru care Utilizatorii și Clienții trebuie să se asigure că utilizează ultima versiune disponibilă.
- Site-ul nu necesită instalarea de software suplimentar sau aplicații dedicate, fiind accesibil exclusiv prin intermediul browserelor web descrise mai sus.
Societatea nu este răspunzătoare de defectele, erorile sau inadecvarea echipamentelor electronice prin care se accesează Site-ul de către Utilizatori sau Clienți și nici de securitatea conexiunii lor la internet sau a browserelor pe care aleg să le utilizeze.
Societatea nu garantează disponibilitatea Site-ului și nu este răspunzătoare de niciun potențial prejudiciu în cazul în care Site-ul nu poate fi accesat și/sau utilizat din cauza neîndeplinirii cerințelor tehnice necesare de către Client sau Utilizator.
Site-ul este furnizat ca atare („as is„), în forma și cu funcționalitățile și limitările existente la momentul accesării de către Utilizatori sau de către Clienți, astfel cum acestea sunt descrise în prezentele Termene și Condiții. Societatea nu se angajează să ofere actualizări, îmbunătățiri sau modificări ale Site-ului. Societatea nu garantează un anumit nivel de acuratețe, precizie, disponibilitate sau corectitudine a Site-ului sau a informațiilor existente pe acesta.
Utilizatorii și Clienții au posibilitatea de a semnala Societății eventualele erori, imprecizii sau alte potențiale probleme de funcționare, prin transmiterea unui e-mail la adresa electronică be@legalzen.ro. Societatea va depune eforturi rezonabile să analizeze și să încerce remedierea chestiunilor semnalate, în limita resurselor disponibile și doar dacă informațiile transmise sunt pertinente, complete și corecte. Cu toate acestea, Societatea nu se obligă față de Utilizatori sau Clienți să remedieze chestiunile semnalate, Site-ul fiind pus la dispoziție ca atare.
Utilizarea Site-ului de către Utilizatori sau Clienți implică asumarea de către aceștia a următoarelor obligații:
- să utilizeze Site-ul în conformitate cu prezentele Termene și Condiții și în conformitate cu legislația aplicabilă;
- să folosească Site-ul exclusiv pentru informarea personală sau pentru plasarea de Comenzi reale și serioase;
- să utilizeze Site-ul în mod corespunzător unei platforme online, astfel încât să nu afecteze funcționalitatea acesteia;
- să nu utilizeze Site-ul pentru scopuri ilegale sau în moduri care încalcă drepturile persoanelor;
- să răspundă pentru orice prejudicii cauzate Societății prin utilizarea necorespunzătoare a Site-ului.
Utilizarea Site-ului poate fi efectuată doar de persoane juridice și de persoane fizice în vârstă de minimum 18 ani, cu capacitate deplină de exercițiu.
- Crearea contului de client și utilizarea Site-ului
Pentru a crea un cont de client, Utilizatorii și Clienții sunt obligați să furnizeze o adresă de e-mail valabilă, precum și datele de identificare și informațiile solicitate în formularul de creare a contului.
Prin apăsarea butonului de „creare cont”, Utilizatorii și Clienții garantează că toate informațiile introduse sunt adevărate, complete și corecte. În situația în care Societatea deține suspiciuni rezonabile că un Utilizator sau un Client furnizează informații false, incorecte sau incomplete, Societatea își rezervă dreptul de a bloca accesul la contul de client, precum și la orice alte funcționalități ale Site-ului.
Utilizatorii și Clienții au obligația de a nu dezvălui niciunei alte persoane parola aferentă contului de client. Pentru a menține un nivel ridicat de securitate a contului de client, Societatea recomandă utilizarea unei parole unice, neutilizată pentru logarea în conturi de pe platforme sau website-uri terțe, care să conțină minimum 10 caractere, dintre care minim un număr și minim un caracter special (de exemplu, @, !, etc.). Nerespectarea acestor recomandări generează imposibilitatea Societății de garantare a securității contului de client. De asemenea, nerespectarea confidențialității parolei contului de utilizator poate genera prejudicii pentru Utilizator sau pentru Client, inclusiv încălcarea confidențialității datelor lor cu caracter personal.
Utilizatorul și Clientul declară în mod expres că înțeleg faptul că nerespectarea confidențialității parolei poate genera prejudicii pentru Societate. De asemenea, Utilizatorii și Clienții declară în mod expres că sunt de acord să repare aceste prejudicii, inclusiv acele prejudicii ce pot fi generate prin aplicarea unor amenzi de autoritățile competente ca urmare a nerespectării confidențialității parolei de către Utilizator sau Client.
Societatea oferă Utilizatorilor și Clienților posibilitatea de a modifica în orice moment parola aferentă contului de utilizator, prin utilizarea funcționalităților specifice ale Site-ului.
Utilizarea Site-ului, crearea unui cont de client și plasarea unei Comenzi pot fi efectuate doar de persoane juridice și de persoane fizice în vârstă de minimum 18 ani, cu capacitate deplină de exercițiu. Utilizatorii și Clienții declară în mod expres, prin crearea contului de client sau prin plasarea unei Comenzi, faptul că îndeplinesc aceste condiții.
Utilizatorii și Clienții înțeleg faptul că Societatea nu poate verifica identitatea sau vârsta persoanelor ce utilizează Site-ul. Prin urmare, Societatea nu va fi răspunzătoare pentru potențialele prejudicii cauzate prin plasarea unei Comenzi de o persoană fizică ce nu a împlinit vârsta de 18 ani și nici de utilizarea datelor sau a conturilor unor Utilizatori sau Clienți înregistrați de către terțe părți. Utilizatorii și Clienții sunt obligați să anunțe de îndată Societatea în legătură cu orice pierdere, divulgare, furt sau utilizare neautorizată a datelor lor.
Plasarea unei Comenzi prin intermediul Site-ului este condiționată de crearea unui cont de client.
- Descrierea Serviciilor și Produselor digitale
6.1. Servicii digitale
Societatea oferă prin Site servicii digitale care constau în ajutor în selectarea template-urilor juridice potrivite, prin informațiile din paginile de produse. Serviciile sunt prestate exclusiv online, prin intermediul Site-ului sau prin mijloace de comunicare electronică.
Serviciile sunt accesibile 24/7 prin Site, cu excepția perioadelor de mentenanță programată.
6.2. Produse digitale
Societatea comercializează produse digitale care includ:
- Template-uri și șabloane de documente juridice (Termeni și Condiții, Politici de Confidențialitate, Politici de Cookies, contracte comerciale, etc.)
- Conținut educațional (ghiduri, manuale de utilizare)
- Template-uri de contracte specifice pentru diverse domenii de business
Toate produsele digitale sunt livrate instant prin download după confirmarea plății.
6.3. Licențe și utilizare
Pentru produsele digitale, Clientul primește o licență neexclusivă de utilizare pentru:
- Uz comercial limitat (o singură afacere/proiect)
Este interzisă redistribuirea, revânzarea sau partajarea produselor digitale către terți.
6.4. Instrucțiuni și suport
- Serviciile și produsele se utilizează conform descrierilor de pe Site
- Se furnizează instrucțiuni de utilizare în română
- Suportul tehnic este disponibil prin email timp de 6 luni de la achiziție
LIMITAREA RĂSPUNDERII PENTRU CONȚINUTUL JURIDIC
Legile diferă în funcție de jurisdicție iar consultanța juridică adecvată ar trebui, de asemenea, să difere de la o țară la alta și de la o regiune la alta. Legile se pot schimba în timp. Deși ne propunem să rămânem la zi cu toate legile aplicabile, LegalZen.ro nu garantează că toate informațiile de pe site sunt actualizate conform legislației în vigoare.
Nicio informație generală obținută de pe LegalZen.ro nu ar trebui să înlocuiască sfatul unui avocat specializat. Recomandăm pe întreg site-ul și în această declarație ca utilizatorii să consulte un avocat pentru orice consultanță juridică de care au nevoie.
Documentele de pe LegalZen.ro sunt modele, fără nicio garanție expresă sau implicită de orice tip, inclusiv garanții de vandabilitate, neîncălcarea proprietății intelectuale sau adecvarea pentru un anumit scop. Ele nu pot fi folosite “ca atare” ci trebuie personalizate de către utilizatori, prin completarea datelor și informațiilor specifice și aplicabile situației pentru care a fost cumpărat un model de document.
- Plasarea unei Comenzi și încheierea Contractului la Distanță
Contractul la Distanță se încheie între Societate și Client, prin plasarea unei Comenzi prin Site și confirmarea Comenzii prin e-mail sau prin Site, de către Societate.
Contractul la Distanță este format din Comanda plasată de Client, confirmarea Comenzii de către Societate și de prezentele Termene și Condiții.
În caz de contradicție între elementele de la art. 7.2., prezentele Termene și Condiții vor prevala față de Comandă și față de confirmarea Comenzii, precum și față de orice mesaje sau comunicări între Societate și Clienți.
Adăugarea unui Serviciu sau Produs digital în coșul de cumpărături nu are valoare juridică, iar o Comandă va fi considerată validă și finalizată după parcurgerea tuturor etapelor din meniul de finalizare a Comenzii, disponibil pe Site și doar după confirmarea plății integrale a prețului Serviciilor sau Produselor pentru care Clienții au optat.
Prin finalizarea Comenzii, Clienții confirmă că toate datele pe care le-au furnizat sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii.
Finalizarea unei Comenzi generează obligația Clientului de a plăti prețul Serviciilor sau Produsului, în avans.
Clienții recunosc, în mod explicit, că respectiva Comandă implică obligaţia acestora fermă de a achita suma totală de plată pentru Serviciile sau Produsele digitale comandate.
Pentru a plasa o Comandă pentru un Serviciu sau Produs digital, Clientul urmează toți pașii de mai jos:
- Selectează Serviciul sau Produsul dorit;
- Plasează Serviciul sau Produsul în coșul de cumpărături prin apăsarea butonului „Adaugă în coș”;
- Clientul confirmă Serviciile sau Produsele, prin apăsarea butonului „Comandă”, apoi este direcționat către formularul de comandă;
- Clientul trebuie să completeze datele de identificare necesare pentru încheierea și executarea Contractului la Distanță, solicitate prin formularul de comandă. Refuzul de a introduce datele solicitate conduce la imposibilitatea încheierii Contractului la Distanță și implicit la imposibilitatea de furnizare a Serviciilor sau produselor. Clientul confirmă în mod expres că datele introduse sunt corecte și exacte. Societatea nu răspunde pentru prejudiciile produse prin introducerea unor date incorecte sau inexacte. În ipoteza introducerii unor date incorecte sau inexacte, Clientul are obligația de a anunța de îndată Societatea și de a rectifica datele. Societatea va depune diligențe rezonabile pentru a modifica Serviciul sau Produsul comandat, prin luarea în considerare a noilor date, însă Societatea nu garantează că Serviciile sau Produsele vor fi furnizate conform cu noile date transmise. Orice costuri suplimentare referitoare la Servicii sau Produse, generate de introducerea incorectă sau inexactă a datelor, vor fi suportate exclusiv de către Client.
- Clientul va selecta una dintre metodele de plată acceptate de Societate.
- Prin apăsarea butonului „Finalizează comanda” sau „Plătește acum”, în funcție de metoda de plată aleasă de Client, Clientul înțelege că plasează o comandă ce implică o obligație de plată a prețului Serviciilor sau Produselor.
- În cazul plății prin card bancar, Clientul va apăsa butonul „Plătește acum” și va fi redirecționat către pagina furnizorului de procesare a plăților cu care Societatea colaborează, în vederea efectuării plății.
Societatea va transmite Clientului o confirmare a Comenzii plasate, prin transmiterea unui e-mail în acest sens pe adresa de e-mail furnizată de Client sau prin intermediul Site-ului. În cazul plății prin card bancar, confirmarea transmisă de Societate produce efecte doar din momentul în care procesatorul de plăți confirmă efectuarea plății către Societate.
Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte expres ca Societatea să îl contacteze prin orice mijloc adecvat pentru a comunica orice aspecte legate de Comandă.
Societatea are dreptul de a anula o Comandă atunci când:
- a) tranzacția nu este acceptată de banca emitentă a cardului;
- b) furnizorul de servicii de plată nu validează tranzacția;
- c) finalizarea plății nu se realizează în cel mult 24 de ore de la plasarea Comenzii;
- d) datele furnizate de Client sunt incomplete sau incorecte;
- e) Clientul nu confirmă Comanda;
- f) Societatea consideră, în mod rezonabil, că plasarea Comenzii urmărește un scop ilicit;
- g) oricare dintre prevederile din prezentele Termene şi Condiţiile nu au fost respectate.
Afișarea pe Site a Serviciilor sau Produselor digitale și posibilitatea plasării unei Comenzi cu privire la un Serviciu nu implică o garanție din partea Societății cu privire la disponibilitatea Serviciului sau Produsului comandat. În cazul în care un Serviciu sau un Produs digital nu poate fi furnizat, Societatea va transmite o notificare Clientului, prin e-mail sau prin Site și va returna sumele plătite de Client în termenul maxim stabilit de legislația aplicabilă.
Informațiile afișate pe Site în legătură cu Serviciile și Produsele digitale, inclusiv imaginile și descrierile referitoare la acestea, nu constituie o obligație a Societății, fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
- Condiții de comercializare a Serviciilor și/sau Produselor Digitale. Prețuri.
Serviciile sunt comercializate sub formă de achiziție unică sau abonament periodic, după caz. Produsele digitale sunt comercializate exclusiv sub formă de achiziție unică cu licență de utilizare.
Prețul pentru Servicii și Produse digitale este afișat pe Site, este exprimat în lei și include T.V.A., conform prevederilor legale în vigoare.
Prețul poate diferi în funcție de perioada de facturare aleasă de Client (pentru Servicii), tipul de licență acordată (pentru Produse digitale) și în funcție de Serviciile și/sau Produsele digitale comandate.
Prețurile percepute de Societate nu sunt returnabile, cu excepția cazurilor prevăzute de lege și de politica de retur stabilită de Societate pentru Produsele digitale.
Societatea poate actualiza prețurile Serviciilor și Produselor digitale, mărindu-le sau micșorându-le, conform politicii sale de afaceri. Prețurile actualizate vor fi afișate pe Site și vor înlocui orice prețuri afișate anterior pentru respectivele Servicii și/sau Produse digitale.
Prețul Serviciului și/sau Produsului digital comandat este cel afișat pe Site, la data plasării Comenzii. În cazul în care prețul nu este afișat, Clientul va avea posibilitatea de a cere o ofertă iar Societatea va comunica prețul, în cel mai scurt timp posibil.
Pentru Produsele digitale, prețul include licența de utilizare conform termenilor specificați în descrierea produsului, dar nu include servicii suplimentare de customizare, suport tehnic extins sau consultanță, care pot fi achiziționate separat.
Orice alte costuri suplimentare, inclusiv comisioane bancare, comisioane de conversie valutară și costuri de modificare a Serviciului, costuri de traducere, costuri de printare sau adaptare a Produselor digitale etc. vor fi suportate de Client.
Clientul are obligația de a plăti prețul Serviciilor și/sau Produselor digitale odată ce Comanda a fost transmisă Societății.
- Modalități de plată
Societatea oferă următoarele metode de plată, pentru îndeplinirea obligației de plată de către Clienți:
- plata cu card bancar, prin intermediul furnizorilor autorizați de procesare a plăților cu care Societatea colaborează;
- transfer bancar.
Datele cardului bancar folosit de Client pentru plată nu vor fi accesibile Societății. Datele cardului bancar sunt procesate exclusiv de către furnizorul autorizat pentru procesarea plăților cu care Societatea colaborează.
Prețul, modalitatea de plată și termenul de livrare sunt specificate în confirmarea Comenzii ce este transmisă de Societate, Clienților.
Societatea va emite factura fiscală aferentă Serviciilor sau Produselor comandate de Client, în conformitate cu datele introduse de Client în formularul de Comandă. Clientul se obligă să furnizeze date corecte și complete, necesare pentru întocmirea facturii, în conformitate cu legislația aplicabilă.
Clientul consimte în mod expres, prin transmiterea Comenzii, la emiterea și primirea facturilor fiscale în format electronic. Societatea va transmite factura fiscală la adresa de e-mail menționată de Client sau Utilizator în formularul de Comandă sau în momentul creării contului de Client.
- Livrarea
Livrarea Serviciilor se realizează exclusiv prin furnizarea serviciului Clientului, prin mijloace electronice, prin intermediul Site-ului sau a e-mailului.
Livrarea Produselor digitale se realizează instant prin download direct de pe Site sau prin trimiterea linkului de download pe e-mail, imediat după confirmarea plății.
Clienții înțeleg și acceptă faptul că Societatea nu asigură livrarea pe suport durabil a Serviciilor și Produselor digitale. Toate Serviciile și Produsele digitale vor fi puse la dispoziția Clienților și le vor fi accesibile prin accesarea Site-ului, prin download sau prin e-mail.
Pentru Produsele digitale, Clientul are responsabilitatea salvării și păstrării fișierelor descărcate. În cazul pierderii fișierelor, Clientul poate solicita re-descărcarea lor în termen de 6 luni de la achiziție.
Toate costurile suplimentare aferente extragerii, conversiei, tipăririi Serviciilor și/sau Produselor digitale, precum și orice alte costuri legate de utilizarea Serviciilor și Produselor digitale, vor fi suportate de Clienți și Utilizatori.
Societatea va livra Serviciile și Produsele digitale comandate în cel mai scurt timp posibil după momentul încheierii Contractului la Distanță și efectuării plății de către Client, prin asigurarea accesului Clienților la Serviciile și/sau Produsele digitale comandate. Pentru Produse digitale, livrarea se efectuează instant sau în maximum 24 de ore. Pentru Servicii, termenul de livrare nu va depăși 30 de zile, cu excepția situațiilor particulare.
Livrarea se consideră efectuată în momentul în care Serviciile devin accesibile Clienților sau în momentul în care linkul de download pentru Produsele digitale este transmis Clientului și fișierele sunt disponibile pentru descărcare.
- Dreptul de retragere
Societatea comercializează, prin intermediul Site-ului, Servicii și Produse digitale care sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut în legislația aplicabilă.
Clienții și Utilizatorii înțeleg faptul că Serviciile prestate de Societate sunt executate imediat după finalizarea Comenzii, prin acordarea accesului Clienților la Serviciile disponibile pe Site. Produsele digitale sunt livrate instant prin download, reprezentând conținut digital al cărui acces este acordat imediat după confirmarea plății.
Prin acceptarea acestor Termene și Condiții, Clienții își exprimă acordul expres pentru începerea executării Serviciilor și livrarea Produselor digitale imediat după finalizarea Comenzii, inclusiv în cazul în care această executare și/sau livrare are loc în timpul termenului de 14 zile în care Clienții ar fi avut dreptul de a se retrage din Contractul la Distanță.
Clienții înțeleg faptul că, prin exprimarea acordului expres pentru începerea executării Serviciilor și/sau accesarea Produselor digitale prin download imediat după finalizarea Comenzii, Clienții vor pierde dreptul de retragere din Contractul la Distanță, conform art. 16 lit. a) și m) din OUG 34/2014.
Pentru Produsele digitale, odată ce fișierele au fost descărcate de către Client, dreptul de retragere este exclus conform legislației aplicabile, întrucât s-a început executarea contractului cu acordul expres al Clientului.
Clienții nu au posibilitatea de a renunța la Serviciile și/sau Produsele digitale comandate, iar sumele plătite nu vor fi restituite de Societate, cu excepția defectelor majore dovedite ale Produselor digitale (fișiere corupte, incompatibilitate tehnică nedeclarată).
Clienții înțeleg că plasarea unei Comenzi implică o obligație de plată, iar sumele plătite în temeiul Comenzii nu vor fi returnate de către Societate, decât în cazuri excepționale (defecte tehnice majore ale Produselor digitale sau imposibilitatea prestării Serviciilor din motive imputabile Societății) și doar prin libera apreciere a Societății, în funcție de anumite cazuri particulare, conform strategiei de afaceri a Societății.
- Procedura de soluționare a reclamațiilor
Orice reclamații pot fi trimise de către Client sau Utilizator în scris, utilizând datele de contact de mai jos:
- LEGAL ZEN S.R.L.
- Adresă: Str. Soldat Gh. Pripu, nr 16, Sector 1, București
De asemenea, Clientul sau Utilizatorul poate transmite o reclamație referitoare la Servicii sau Produse la adresa de e-mail be@legalzen.ro.
În vederea soluționării reclamației, Clientul sau Utilizatorul trebuie să precizeze obiectul reclamației, Serviciul și/sau Produsul digital comandat la care se referă reclamația, detalii cu privire la defect sau neconformitate, documente, inclusiv fotografii sau capturi de ecran, care să susțină cele prezentate în reclamație și datele de contact ale celui ce depune reclamația.
Pentru Produsele digitale, reclamația trebuie să includă: tipul de fișier problematic, sistemul de operare utilizat, software-ul cu care s-a încercat deschiderea/utilizarea și descrierea detaliată a problemei întâmpinate.
Societatea va analiza reclamația și va contacta Clientul sau Utilizatorul pentru furnizarea de detalii suplimentare, dacă este cazul. Societatea va soluționa reclamația în termen de 30 de zile din momentul primirii acesteia și va informa Clientul sau Utilizatorul cu privire la rezultat.
În situația în care Clientul sau Utilizatorul nu este mulțumit de modalitatea în care a fost soluționată reclamația, acesta se poate adresa instanțelor de judecată competente sau poate apela la procedura de soluționare alternativă a litigiilor ce este prezentată în prezentele Termene și Condiții, la Capitolul referitor la soluționarea diferendelor.
Societatea se obligă să furnizeze Servicii și Produse digitale conforme cu descrierea, funcționalitatea, scopurile și performanța descrise în prezentele Termene și Condiții, în special la Capitolul 6 de mai sus.
Serviciile și Produsele digitale sunt considerate a fi conforme dacă nu contravin descrierilor și condițiilor expuse la Capitolul 6 din prezentele Termene și Condiții. Pentru Produsele digitale, conformitatea include: funcționarea corespunzătoare a fișierelor, compatibilitatea cu sistemele declarate și integritatea conținutului digital.
În cazul în care Serviciul și/sau Produsul digital contravine descrierilor și condițiilor expuse la Capitolul 6 din prezentele Termene și Condiții, Clientul are dreptul la remedierea neconformității sau la rezilierea Contractului la Distanță și la restituirea prețului plătit.
Remedierea va fi realizată de Societate într-un termen rezonabil prin furnizarea unei versiuni corecte a Produsului digital sau prin prestarea corespunzătoare a Serviciului. Dacă remedierea nu este posibilă, Societatea va restitui prețul în termen de 14 zile. În situația în care plata Serviciilor și/sau Produselor digitale a fost realizată prin intermediul cardului bancar, Societatea va returna prețul în contul IBAN aferent cardului bancar prin intermediul căruia a fost realizată plata. În situația în care plata a fost realizată prin alte metode, Clientul va transmite Societății datele necesare restituirii prețului prin transfer bancar.
Clientul are obligația de a înceta utilizarea Serviciului și/sau Produsului digital și a informațiilor furnizate prin acesta, precum și de a șterge toate fișierele descărcate, imediat după restituirea prețului de către Societate.
- Cesiunea și subcontractarea
Societatea are dreptul de a cesiona Contractul la Distanță, precum și parte din obligațiile și drepturile pe care Societatea le are în temeiul acestuia, fără a fi necesar acordul Clientului sau Utilizatorului. Clienții și Utilizatorii nu au dreptul de a cesiona, total sau parțial, Contractul la Distanță.
Societatea are dreptul de a subcontracta total sau parțial îndeplinirea oricăror obligații născute în baza Contractului la Distanță, fără a fi necesar acordul Clientului sau Utilizatorului.
- Drepturi de proprietate intelectuală
Numele și sigla Societății, Site-ul, bazele de date, imaginile, precum și orice alte informații sau date disponibile prin intermediul Site-ului sunt proprietatea exclusivă a Societății și a partenerilor acesteia, fiind protejate de drepturi de autor.
Clientul sau Utilizatorul are dreptul de a utiliza Site-ul gratuit, exclusiv în scopul plasării de Comenzi sau pentru informarea sa personală.
Serviciile și Produsele digitale, conținutul digital furnizat, inclusiv informațiile prezentate pe Site, imaginile, modul de aranjare a datelor și a informațiilor și know-how-ul de realizare a Serviciilor și Produselor digitale, sunt proprietatea exclusivă a Societății, fiind protejate de drepturi de autor ce aparțin Societății și partenerilor acesteia.
Pentru Servicii: Clientul și Utilizatorul au dreptul de a utiliza Serviciile și conținutul furnizat prin Servicii exclusiv în scop personal. Pentru evitarea oricăror interpretări contrare, Clienții și Utilizatorii nu au dreptul de a reproduce, modifica, integra în alte opere sau de a crea opere derivate pe baza Serviciilor sau a conținutului acestora, în lipsa acordului prealabil expres și scris al Societății.
Pentru Produse digitale: Prin achiziționarea Produselor digitale, Clientul dobândește o licență de utilizare comercială limitată: Clientul poate utiliza Produsele digitale în cadrul unei singure afaceri/proiecte comerciale, fără drept de redistribuire către terți.
În toate cazurile, este strict interzis:
- Redistribuirea, revânzarea sau partajarea Produselor digitale către terți
- Modificarea, alterarea sau crearea de opere derivate fără acordul expres scris al Societății
- Utilizarea Produselor digitale în scopuri ilegale sau care încalcă drepturile terților
- Încălcarea restricțiilor de utilizare specificate pentru fiecare tip de licență
Încălcarea acestor condiții poate atrage răspunderea civilă și penală a Clientului, conform legislației aplicabile privind drepturile de autor și proprietatea intelectuală.
- Răspundere
Societatea are obligația de a presta Serviciile în conformitate cu prevederile prezentelor Termene și Condiții, cu diligența rezonabilă, așteptată din partea unui profesionist.
EXONERAREA DE RĂSPUNDERE PENTRU CONȚINUTUL JURIDIC
În nicio circumstanță LegalZen.ro, agenții sau reprezentanții săi nu vor fi răspunzători pentru nicio daună (inclusiv, fără limitare, daune pentru pierderea de profituri, întreruperea afacerii, pierderea de informații) care rezultă din utilizarea sau incapacitatea de a utiliza materialele, chiar dacă LegalZen.ro a fost avertizat despre posibilitatea unor astfel de daune.
LegalZen.ro nu este responsabil pentru nicio pierdere, vătămare, pretenție, răspundere sau altă daună legată în orice mod de utilizarea acestui site sau a oricărui site conectat la acest site, fie că provine din erori sau omisiuni în conținutul site-ului nostru sau al altor site-uri conectate, din faptul că site-ul nu funcționează sau din orice altă utilizare a site-ului.
Cu alte cuvinte, alegerea dumneavoastră de a utiliza acest site vă aparține și alegeți să o faceți pe propriul risc.
Cu excepția situației în care Serviciile sau Produsele Digitale nu sunt conforme cu prezentele Termene și Condiții, Societatea nu este răspunzătoare pentru prejudiciile produse Clienților, Utilizatorilor sau terților prin utilizarea Site-ului sau a Serviciilor Societății. Prin accesarea Serviciilor și Produselor digitale, Clienții și Utilizatorii acceptă în mod expres prezenta clauză de excludere a răspunderii Societății.
- Forța majoră și cazul fortuit
Niciuna dintre părțile Contractului la Distanță nu răspunde pentru neexecutarea, executarea necorespunzătoare sau cu întârziere a obligațiilor Contractului la Distanță, dacă acestea au fost cauzate de un eveniment de forță majoră sau de un eveniment de caz fortuit, ce au survenit ulterior încheierii Contractului la Distanță și care afectează posibilitatea părților de a-și executa obligațiile.
Partea care invocă un caz de forță majoră sau un caz fortuit are obligația de a informa cealaltă parte în legătură cu intervenția cazului de forță majoră sau a cazului fortuit în termen de 7 zile de la survenirea acestuia. Informarea este considerată eficace doar dacă sunt furnizate în cadrul termenului de 7 zile dovezi cu privire la existența și relevanța cazului de forță majoră sau a cazului fortuit pentru neexecutarea obligațiilor.
Pe tot parcursul existenței cazului de forță majoră sau a cazului fortuit, Contractul la Distanță este suspendat. Dacă durata cazului de forță majoră este mai mare de 30 de zile, oricare dintre părți are dreptul de a transmite celeilalte părți o notificare de încetare de drept a Contractului la Distanță, fără obligația niciuneia dintre părți de a plăti daune-interese.
- Legea aplicabilă și soluționarea diferendelor
Legea aplicabilă raporturilor contractuale dintre Societate și Clienți sau Utilizatori este legea română.
Societatea și Clienții sau Utilizatorii sunt de acord să soluționeze orice dispută generată de Contractul la Distanță pe cale amiabilă.
În situația în care părțile nu reușesc să ajungă la un acord, disputa va fi soluționată de instanțele judecătorești competente din România, potrivit normelor de drept comun.
Clientul sau Utilizatorul are posibilitatea de a apela la mecanismul de soluționare alternativă a litigiilor. În vederea soluționării alternative a litigiilor, Clienții și Utilizatorii pot depune o cerere scrisă în acest sens către Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, prin utilizarea următoarelor date de contact:
- adresa: București, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865;
- tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62;
- e-mail: dsal@anpc.ro
Pentru mai multe detalii despre procedura de soluționare alternativă a litigiilor, Clienții și Utilizatorii pot accesa următoarele link-uri ale Comisiei Europene și ale ANPC:
- http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- https://anpc.ro/en/ce-este-sal/
RECOMANDĂRI PENTRU CONSULTANȚĂ JURIDICĂ
Pentru orice situație juridică specifică, vă recomandăm cu tărie să consultați un avocat specializat și licențiat în România, familiarizat cu legislația românească aplicabilă cazului dumneavoastră.
Modalități de a găsi reprezentare juridică:
- Consultați registrul avocaților pe site-ul Baroului din județul dumneavoastră
- Accesați platforma oficială a Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR): https://www.unbr.ro/
- Contactați-ne pentru recomandări de avocați specializați în domeniul juridic relevant
Prin accesarea și utilizarea acestui website, declarați că ați citit, ați înțeles și sunteți de acord cu prezentele Termene și Condiții.
Prezentele Termene și Condiții stabilesc regulile de utilizare a website-ului LegalZen.ro, precum și drepturile și obligațiile utilizatorilor și ale LEGAL ZEN S.R.L.
© 2025 LEGAL ZEN S.R.L. Toate drepturile rezervate.